Як стало
відомо, з інтерв'ю ІА ZIK голови підкомітету з питань виборів і референдумів
Комітету Верховної Ради України з питань правової політики та правосуддя,
колишнього голови Комітету виборців України О. М. Черненко (https://zik.ua/news/2018/03/07/vidkryti_spysky_i_novi_vymogy_do_kandydativ_u_prezydenty_novatsii_vyborchogo_1280415),
у ВРУ триває підготовка до другого читання виборчого кодексу. З того ж інтерв’ю
стали відомими факти, які не можна, з огляду на їх суспільну значимість,
залишити без коментування, зокрема, вживання словосполучення - "виборча
реформа".
"Виборча
реформа" - це тарабарщина, беззмістовний набір слів, якщо, звісно, мова не
йде про суспільно не цікаву подію, якою є зміна форми. Не будь-яка суспільна
зміна є реформою.
Також, не
правильно називати виборчу систему відкритих регіональних списків пропорційною
системою з відкритими списками, бо насправді вона є пропорційною системою з
напіввідкритими списками. Пропорційна система з повністю відкритими списками є
гібридною виборчою системою, яка утворена поєднанням принципів формування
партійних списків пропорційної системи і принципів балотування, голосування, та
підбиття підсумків виборів мажоритарної системи. Список кандидатів від партії,
розташованих за номерами виборчих округів, і виборча програма затверджуються
з'їздом партії, як і за пропорційної виборчої системи, а балотування,
голосування та підбиття підсумків виборів відбуваються за правилами
мажоритарної системи. Крім того, гібридна виборча система у порівнянні з пропорційною
виборчою системою і навіть з виборчою системою відкритих регіональних списків матиме
більш прозорий і більш простий у застосуванні порядок відклику депутата його виборцями. Також,
за гібридної виборчої системи існування прохідного бар'єру позбавлено сенсу, що
дозволяє мати у ВР найбільш широке в порівнянні з іншими виборчими системами
представництво політичних поглядів, які існують у суспільстві.
Мажоритарна
виборча система на рівні сільські, селищні ради або ради маленьких міст - це
консервація проблеми того, що "там не настільки серйозно розвинута
партійна система". А дозвіл партійним організаціям вищого рівня висувати навіть
позапартійних кандидатів в ради того рівня, на якому не має партійних
осередків, – це шлях вирішення зазначеної проблеми.
Відносно
виборів президента має суспільний сенс лише одне питання: "Навіщо обирати
президента, якщо не видно суспільної користі від існування інституту
президентства, а шкоди настільки ж багато, як і за будь-якого двовладдя, жодне
з яких не пропонує і не здійснює об'єктивно необхідних суспільних змін, а лише
говорить про відповідальність іншої частини можновладців за відсутність тих
змін"?
Всі ці зауваження до змісту Виборчого кодексу України
відомі можновладцям = депутатам, президенту і урядовцям, але ігноруються ними. Тож, доки у
ВРУ йде робота над виборчим кодексом і якщо бажаємо собі та нащадкам щастя і в подальшому, то маємо діяти так, як написано в статті "ПРО БЕЗПРАВ'Я
НОСІЯ ВЛАДИ", яка розміщена за адресою: http://sociologiyau.blogspot.com/2018/03/blog-post_4.html.
Комментариев нет:
Отправить комментарий