БО Є КУДИ ЙТИ!
На 23 грудня
в Києві призначено проведення Антикорупційного форуму (https://www.facebook.com/vik.chumak/posts/908760715859820?__mref=message) . З огляду на питання, з яких учасники форуму мають намір
виробити рішення, не можу не звернутися до них.
Шановні,
учасники Антикорупційного форуму, не можливо не погодитись з тим, що більше 80%
українців вважає корупцію головною перешкодою на шляху України до процвітання.
Але корупція є одним з суспільних явищ, які зароджуються, квітнуть та в будь-який момент можуть відродитися на певному
ґрунті, яким є суспільні відносини. Відтак, боротьба з корупцією не може бути нічим іншим, як боротьбою за
зміну суспільних відносин, в яких корупція народилася, на суспільні відносини, в яких вона не виживає.
Будь-які інші дії, метою яких є протидія корупції, в житті будуть боротьбою з
корупціонерами, а не з корупцією. Одне не заперечує і не виключає іншого, але
вони мають різні наслідки: боротьба з корупціонерами є безкінечною і не веде до
знищення корупції, а боротьба з корупцією веде до знищення витоків корупції, а
відтак, і її самої, і корупціонерів. Тому, вважаю, що в порядку денному
Антикорупційного форуму 4-та група питань повинна бути першою і їй необхідно
приділити левову частину часу його роботи. Всім іншим питанням слід приділити
увагу, виходячи з розуміння їх значно меншого впливу на стан корупції і того,
що в нашому суспільстві вони вже в значній мірі вирішені практично.
Повертаючи
увагу до ґрунту суспільних явищ, не зайвим буде ще раз зауважити, що не його
донька (корупція) є первородним витоком негараздів України, а відтак, і головною
перешкодою на шляху України до процвітання. Тою перешкодою є щось в самому
ґрунті. Пригадуємо, що ґрунтом суспільних явищ є суспільні відносини. Отже,
ефективно боротися з корупцією можна лише здійснивши зміни в сфері суспільних
відносин. Але що саме і на що саме слід змінити в сфері суспільних відносин,
аби здолати головну перешкоду на шляху України до процвітання? Для відповіді на
це питання вдамося до порівняння України з країнами, де корупція значно менше
розповсюджена.
Не важко
бачити головну відмінність в сфері суспільних відносин між тими країнами і
нашою: вони мають систему демократичного державного правління в той час, як ми
маємо, успадковану від СРСР, систему бюрократичного державного правління імені
Сталіна. Тут варто зазначити принципову різницю між державним управлінням і
державним правлінням. Якщо перша є системою формування і виконання
управлінських рішень виконавчої влади, то друга є системою організації влади:
розподілу і виконання владних повноважень.
Отже,
головною перешкодою позитивному розвиткові України є система бюрократичного
державного правління. Її подолання відбувається заміною бюрократичного
державного правління демократичним державним правлінням, одним словом –
демократизацією, тобто передачею народу частини владних повноважень депутатів і
чиновників. Така передача відбувається через надання чинності:
- закону про референдум;
- закону про форматування ЦВК
шляхом обрання облрадами та радою АР Крим по два її члена (один від партій
коаліції, а інший від опозиційних партій ВРУ) і формування інших комісій самою
ЦВК шляхом найму з числа бажаючих позапартійних;
- закону про вибори, в якому
втілена гібридна виборча система;
- закону про відкликання
депутата в будь-який час його виборцями;
- закону про обрання кожні
п'ять років всіх суддів народом;
- закону про відкликання судді
в будь-який час його виборцями;
- законам про обрання народом
кожні п'ять років керівництва прокуратури, міліції, освіти та охорони здоров'я
від райвідділу до міністра;
- законам про відкликання у
будь-який час обраних керівників прокуратури, міліції, освіти та охорони
здоров'я їх виборцями;
- закону про скасування всіх
існуючих та заборону введення нових посадових пільг і привілеїв.
- закону, який визначає для
всіх податків наступний порядок: податки збираються за місцем створення виробу
або надання послуги, але збирач податків може використати зібрані кошти тільки
після перерахування фінансових коштів податковому органу більш наближеному до
центральної податковій службі країни в обсязі Х % від зібраної суми, де Х -
число, визначене законом;
…
Таким чином,
робота Антикорупційного форуму буде успішною, якщо форум голосуванням
затвердить звернення до народу України, ВРУ, президента України і КМУ, в якому
від трьох останніх, висловлюючи волю народу, буде вимагати негайного надання
чинності зазначеним законам, а народ закличе всіляко підтримати ці вимоги.
Вперше опубліковано: 22 декабря 2015, http://politiko.ua/blogpost13111
Комментариев нет:
Отправить комментарий