суббота, 28 января 2017 г.

КОРУПЦІЯ В УКРАЇНІ ТА ШЛЯХИ ЇЇ ПОДОЛАННЯ ЗВЕРНЕННЯ ДО УЧАСНИКІВ АНТИКОРУПЦІЙНОГО ФОРУМУ

БО Є КУДИ ЙТИ!

На 23 грудня в Києві призначено проведення Антикорупційного форуму (https://www.facebook.com/vik.chumak/posts/908760715859820?__mref=message). З огляду на питання, з яких учасники форуму мають намір виробити рішення, не можу не звернутися до них.
Шановні, учасники Антикорупційного форуму, не можливо не погодитись з тим, що більше 80% українців вважає корупцію головною перешкодою на шляху України до процвітання. Але корупція є одним з суспільних явищ, які зароджуються, квітнуть, відтворюються та в будь-який момент можуть відродитися на певному ґрунті. Відтак, боротьба з корупцією не може бути нічим іншим, як боротьбою за зміну ґрунту, в якому корупція народилася, на ґрунт, в якому вона не виживає. Будь-які інші дії, метою яких є протидія корупції, в житті будуть боротьбою з корупціонерами, а не з корупцією. Одне не заперечує і не виключає іншого, але вони мають різні наслідки: боротьба з корупціонерами є безкінечною і не веде до знищення корупції, а боротьба з корупцією веде до зникнення самої корупції і корупціонерів. Тому, вважаю, що в порядку денному Антикорупційного форуму 4-та група питань повинна бути першою і їй необхідно приділити левову частину часу його роботи. Всім іншим питанням слід приділити увагу, виходячи з розуміння їх значно меншого впливу на стан корупції і того, що в нашому суспільстві вони вже в значній мірі вирішені практично.
Повертаючи увагу до ґрунту суспільних явищ, не зайвим буде ще раз зауважити, що не його донька (корупція) є головною перешкодою на шляху України до процвітання, а тою перешкодою є щось в самому ґрунті. Пригадуємо, що ґрунтом суспільних явищ є суспільні відносини. Отже, ефективно боротися з корупцією можна лише здійснивши зміни в сфері суспільних відносин. Але що саме і на що саме слід змінити в сфері суспільних відносин, аби здолати головну перешкоду на шляху України до процвітання? Для відповіді на це питання вдамося до порівняння України з країнами, де корупція значно менше розповсюджена.
Не важко бачити головну відмінність в сфері суспільних відносин між тими країнами і нашою: вони мають систему демократичного державного правління в той час, як ми маємо, успадковану від СРСР, систему бюрократичного державного правління імені Сталіна. Тут варто зазначити принципову різницю між державним управлінням і державним правлінням. Якщо перша є системою формування і виконання управлінських рішень виконавчої влади, то друга є системою організації влади: розподілу і виконання владних повноважень.
Отже, головною перешкодою позитивному розвиткові України є система бюрократичного державного правління. Її подолання відбувається заміною бюрократичного державного правління демократичним державним правлінням, одним словом – демократизацією, тобто передачею народу частини владних повноважень депутатів і чиновників. Така передача відбувається через надання чинності:
- закону про референдум;
- закону про форматування ЦВК шляхом обрання облрадами та радою АР Крим по два її члена (один від партій коаліції, а інший від опозиційних партій ВРУ) і формування інших комісій самою ЦВК шляхом найму з числа бажаючих позапартійних;
- закону про вибори, в якому втілена гібридна виборча система;
- закону про відкликання депутата в будь-який час його виборцями;
- закону про обрання кожні п'ять років всіх суддів народом;
- закону про відкликання судді в будь-який час його виборцями;
- законам про обрання народом кожні п'ять років керівництва прокуратури, міліції, освіти та охорони здоров'я від райвідділу до міністра;
- законам про відкликання у будь-який час обраних керівників прокуратури, міліції, освіти та охорони здоров'я їх виборцями;
- закону про скасування всіх існуючих та заборону введення нових посадових пільг і привілеїв.
- закону, який визначає для всіх податків наступний порядок: податки збираються за місцем створення виробу або надання послуги, але збирач податків може використати зібрані кошти тільки після перерахування фінансових коштів податковому органу більш наближеному до центральної податковій службі країни в обсязі Х % від зібраної суми, де Х - число, визначене законом;

   Таким чином, робота Антикорупційного форуму буде успішною, якщо форум голосуванням затвердить звернення до народу України, ВРУ, президента України і КМУ, в якому від трьох останніх, висловлюючи волю народу, буде вимагати негайного надання чинності зазначеним законам, а народ закличе всіляко підтримати ці вимоги.

Вперше опубліковано: 22 декабря 2015, http://politiko.ua/blogpost13111 

Комментариев нет:

Отправить комментарий