Майже чотири
роки тому я писав подібні слова про реформи уряду Януковича-Азарова. З того
часу відносно реформ в Україні змінилося лише одне: реформатори стали діяти
менш підступно, бо оголошують зміст реформ задовго до початку їх проведення.
Все інше залишилося без змін: знов ми чуємо ту ж саму колискову про болючі
реформи, яку співають, аби приспати та окрасти переважну більшість громадян
України; знов проводитимуть не об’єктивно необхідні Україні реформи, в наслідок
яких Україна вийде на шлях, який веде до свободи, заможності та впевненості у
завтрашньому дні переважної більшості громадян України, а грабує ту більшість
та посилює владу депутатів і чиновників над нею; знов перші кроки нових реформ
викличуть здивування, наступні – гомінке обговорення, подальші – Майдан, … Аби
хоч щось відбулося по іншому, в цій частині нагадаємо проблеми реформування
України, а в другій (http://o-m-sokolov.blogspot.com/2016/05/blog-post_64.html)
– розберемо доцільність пропонованих урядом Порошенка-Яценюка реформ.
Не обов’язково бути високо посадовцем МВФ, аби не давати грошей
тому, хто сидить на пороховій діжці. Такою пороховою діжкою для нашої
країни були наміри уряду Януковича-Азарова, який вважає себе урядом
професіоналів, проводити реформи. Але перша (судова) реформа цього уряду
викликала здивування, друга (адміністративна) – гомінке обговорення,
третя (податкова) – податковий майдан. Що далі?
Далі, розумному слід спинитися і знайти відповідь на питання: "Чуму так
відбувається? Що і хто у цьому винен"? Може здаватися дивним і навіть
притягнутим за вуха, але витоки сьогоднішніх негараздів в Україні
знаходяться в історії минулого століття. Саме тоді за безпосередньої
участі і під особистим проводом Сталіна утворилася бюрократична система,
яка була уособленням суспільних відносин в СРСР. Сутність тої системи
полягає у наступному.
Засоби виробництва знаходяться в колективній неподільній власності
бюрократичної касти, яку очолює вище партійне (КПРС) і державне
керівництво СРСР. Продукт праці усього суспільства привласнюється
безпосередньо не суспільством, а бюрократією, яка після наділення
трудящих необхідними, за її розумінням, засобами для життя,
безконтрольно розпоряджається усім додатковим продуктом суспільства,
виходячи з своїх власних забаганок, які від зародження бюрократичної
системи всяк час все далі і далі відходять від інтересів суспільства.
Зазначені негативні риси бюрократичної системи посилюються приватними
егоїстичними інтересами окремих груп і осіб самої бюрократії.
Характерними ознаками сталінської бюрократичної системи є захист її
прихильниками, яких зазвичай називають сталіністами, необхідності
зміцнення держави і принципів бюрократичного централізму в управлінні, а
також культ "вождя" і посади, сектантство – недовіра до самостійної
творчості мас і постійні намагання перетворитися в замкнуту, само
поповнювану касту.
Нажаль, перехід України від бюрократичної системи до буржуазних
відносин зберіг сталінську бюрократичну систему правління, а відтак, і
бюрократію, як бюрократію, та ще й надав їй друге обличчя: обличчя
буржуазії. Таким чином, країною сьогодні керують дволикі Януси –
сталіністи-капіталісти, яких ще іменують олігархами. Саме завдяки їх
діям і бездіяльності відбуваються головні суспільні події в Україні.
Наприклад, не бажають сталіністи-капіталісти розлучитися не з одним із
витоків своїх статків (не з буржуазним прибутком, не з бюрократичними
доходами від самим собі призначеним великим зарплатам, пільгам і
привілеям, а також зі статками від корупційних надбань) і завдяки цьому
їх небажанню уся країна, застрягши в перехідному від бюрократичної до
буржуазної системи стані, змушена тупцювати на місті, не просуваючись до
капіталізму і не повертаючись до бюрократичної системи.
Але ж проміжний стан – саме нестійке, схильне до кризи положення.
Рефлексією на відчуття цієї нестійкості є постійні розмови про
необхідність проведення в Україні реформ. Одна біда, що ті реформи
сьогодні в Україні проводити нікому, крім сталіністів-капіталістів. А
оскільки вони – більш сталіністи, а ніж капіталісти, і тим відрізняються
від олігархів, то все, щоб вони не реформували, призводить до посилення
бюрократизму, тобто впливу на суспільні процеси призначених, а не
обраних, чиновників. А це, в сою чергу, подовжує перебування суспільства
в проміжному стані, а відтак, і в стані перманентної кризи.
Добре відомо, що перебування в промежині нічого гарного не приносить
тому, хто там знаходиться. Тому, ті, хто вірує в бога, моліться, щоб він
позбавив нас від цих реформаторів і їх реформ, а ті що більше
розраховують на себе, об'єднуємось і спільно вимагаємо негайно прийняти
та ввести в дію демократичну Конституцію України.
Відомо, що демократія – влада народу, отже, демократичною є та
Конституція, в якій що найповніше втілено народовладдя. Як зразок такої
Конституції, можливо розглядати проект, який розміщено за адресою: http://o-m-sokolov.blogspot.com/2016/04/blog-post.html
Таким чином, щоб досягти щастя маємо все необхідне: знаємо витоки біди
та як її позбутися. Отже, позбавимо Україну від них і їх реформ і буде
нам щастя!
Вперше опубліковано: 12 января
2015, http://ru.espreso.tv/blogs/2015/01/12/pozbav_nas__bozhe__vid_cykh_reformatoriv_i_yikh_reform
Комментариев нет:
Отправить комментарий