Останнім часом в Україні спостерігається стійка тенденція до підвищення
ролі виборної програми, що надає впевненості, що вона нарешті займе
відповідне їй місце у виборчому процесі. На жаль, в масовій свідомості
ще не склалися стійкі уявлення щодо поняття передвиборна програма, її
зміст і наповнення. Враховуючи це, розглянемо окремі питання, що
стосуються поняття і змісту виборної програми.
Очевидно, що тільки спираючись на зміст виборної програми виборець може зробити свідомий вибір такого слуги народу, діяльність якого приведе до покращання його життя. З цього можна зробити висновок, що виборна програма – це перелік дій, які зобов’язується виконати кандидат під час своєї депутатської каденції. Але, очевидно, що дієвість контролю виборців за діяльністю депутата потребує визначення термінів, в які буде виконана та чи інша дія. З врахуванням цього можна сказати, що виборча програма кандидата – це план дій депутата, в якому зазначено дії, які будуть здійснені за час його каденції, і терміни їх здійснення.
Але, очевидно, що такий план своїм змістом не відповідає на питання: "Чому саме ці дії необхідно здійснити і що від їх здійснення матиме виборець"? Саме тому, аби дати відповіді на ці питання, виборча програма повинна містити також:
– аналіз стану країни, у підсумку якого будуть: зазначені чинники, які стримують розвиток країни і зроблені визначення необхідного нового стану країни та шляхів , які до нього ведуть;
– прогноз наслідків виконання плану дій.
Не менш очевидним, ніж попередні моменти, є і те, що не можливо у всіх деталях передбачити всі дії, які повинен буде виконати депутат протягом терміну його каденції. З цього випливає необхідність виборцю знати: "Виходячи з яких принципів депутат буде вирішувати питання, які не містяться в його плані дій".
Таким чином, виборна програма кандидата в депутати, аби відповідати своїй назві, повинна містити наступні розділи: аналіз стану країни і визначення чинників, що стримують розвиток країни; визначення необхідного нового стану країни і шляхів, які до нього ведуть; перелік принципів, виходячи з яких кандидат зобов'язується вирішувати питання під час його депутатської каденції; перелік дій, які зобов'язується кандидат виконати у визначений ним термін під час його депутатської каденції і прогноз наслідків виконання цих дій.
Очевидно, що тільки спираючись на зміст виборної програми виборець може зробити свідомий вибір такого слуги народу, діяльність якого приведе до покращання його життя. З цього можна зробити висновок, що виборна програма – це перелік дій, які зобов’язується виконати кандидат під час своєї депутатської каденції. Але, очевидно, що дієвість контролю виборців за діяльністю депутата потребує визначення термінів, в які буде виконана та чи інша дія. З врахуванням цього можна сказати, що виборча програма кандидата – це план дій депутата, в якому зазначено дії, які будуть здійснені за час його каденції, і терміни їх здійснення.
Але, очевидно, що такий план своїм змістом не відповідає на питання: "Чому саме ці дії необхідно здійснити і що від їх здійснення матиме виборець"? Саме тому, аби дати відповіді на ці питання, виборча програма повинна містити також:
– аналіз стану країни, у підсумку якого будуть: зазначені чинники, які стримують розвиток країни і зроблені визначення необхідного нового стану країни та шляхів , які до нього ведуть;
– прогноз наслідків виконання плану дій.
Не менш очевидним, ніж попередні моменти, є і те, що не можливо у всіх деталях передбачити всі дії, які повинен буде виконати депутат протягом терміну його каденції. З цього випливає необхідність виборцю знати: "Виходячи з яких принципів депутат буде вирішувати питання, які не містяться в його плані дій".
Таким чином, виборна програма кандидата в депутати, аби відповідати своїй назві, повинна містити наступні розділи: аналіз стану країни і визначення чинників, що стримують розвиток країни; визначення необхідного нового стану країни і шляхів, які до нього ведуть; перелік принципів, виходячи з яких кандидат зобов'язується вирішувати питання під час його депутатської каденції; перелік дій, які зобов'язується кандидат виконати у визначений ним термін під час його депутатської каденції і прогноз наслідків виконання цих дій.
Вперше опубліковано: 23 мая 2012, http://blogs.korrespondent.net/blog/users/3240448-pro-vyborchu-prohramu
Комментариев нет:
Отправить комментарий