четверг, 19 января 2017 г.

ЩО ДЕПУТАТИ НАМ ГОТУЮТЬ?


"Нас побить, побить, побить,
Нас побить питались,
Но мы тоже не дремали,
Того дожидались"

За повідомленням obozrevatel.com (http://obozrevatel.com/politics/deputatyi-reshili-segodnya-ne-rassmatrivat-zakonyi-o-vyiborah.htm): "Верховная Рада Украины (ВР) сегодня, 21 октября, приняла решение о включении законопроектов о выборах народных депутатов в повестку дня.
Таким образом, проект закона № 9265 от 6 октября 2011 г. инициированный народными депутатами фракции НУ-НС, № 9265 - 1 от 10 октября 2011 г. внесенный главой фракции Партии регионов в ВР Александром Ефремовым, главой фракции Народной партии в ВР Игорем Шаровым, главой депутатской группы "Реформы ради будущего" Игоре Рыбаковым, народными депутатами от ПР Владимиром Олейником и Александром Козубом, вице-спикером ВР, нардепом от КПУ Адамом Мартынюком, № 9265-2 от 18 октября 2011 г. о выборах народных депутатов инициированный депутатами фракций БЮТ-Б и НУ-НС и еще один оппозиционный законопроект № 9265-3 будут рассмотрены на следующей пленарной неделе, 1-4 ноября, после рассмотрения их в профильном комитете ВР".

Отже, маємо бачення кожною із провідних політичних партій України способу формування на виборах 2012 року депутатського корпусу ВР і слушну нагоду ще раз переконатися у тому, що пам'ять у всіх цих партій дуже куценька. Жодна із них не запропонувала законопроекту, який би був на практиці уособленням пропорційної виборчої системи з відкритими списками, хоча слів на користь саме такої виборчої системи членами цих партій було виголошено більше, а ніж досить.

Такий перебіг подій був очікуваним. Тож, не дочекавшись зазначених законопроектів, 12.10.2011 було розпочато збір підписів під листом депутатам ВР з вимогою проводити вибори за відкритими партійними списками. Виборчу систему, бачення якої запропоновано у тому листі, точніше було б називати гібридною, бо вона має ознаки і пропорційної, і мажоритарної системи, але не є змішаною, складеною із двох незалежних часин.
Таким чином на сьогодні маємо усе необхідне і достатнє для того, щоб побачити, що наші слуги нам готують і як воно співвідноситься з виборчим законом, якого потребує Україна для свого сталого позитивного розвитку (http://blogs.korrespondent.net/users/blog/ansokolov/a44103). Для того, щоб виконати цю роботу оберемо п’ять критеріїв, по яких оцінимо кожен законопроект і бачення гібридного закону: 1 – виборча система; 2 – ким  формуються виборчих комісій; 3 – принципи висування кандидатів; 4 – порядок голосування; 5 – принципи визначення обраних депутатами. Також, виконуючи аналіз законопроектів будемо пам’ятати, що за ними визначаються ті, хто повинен буди здатним вирішувати політичні, тобто загальнодержавні питання. З урахуванням усього сказаного, розпочнемо аналізувати.

№ 9265:
1 – пропорційна з прохідним бартером;
2 – партії і виборчі блоки партій;
3 – партії і виборчі блоки партій формують нумерований список;
4 – "за" одну партію або блок партій чи "проти всіх";
5 – пропорційно набраному відсотку голосів виборців між тими, хто здолав 1 % бар'єр.
Таким чином, у підсумку виборів матимемо ВР, яка відрізнятиметься від сьогоднішньої лише тим, що до її складу долучаться ще декілька невеличких фракцій партій, що сьогодні не представлені в парламенті, а представлені сьогодні фракції трохи схуднуть. Все інше (депутати нероби і нездари) залишиться без змін і про відклик депутата можна і не мріяти.

№ 9265 – 1:
1 – змішана 50%/50% з бар’єром у пропорційній частині;
2 – партії;
3 – партії нумерованим списком у пропорційній частині та партії і самовисування у мажоритарній частині;
4 – "за" одну із партій і "за" одного з кандидатів;
5 – пропорційно набраному відсотку голосів виборців між тими, хто здолав 5 % буєр у пропорційній частині,  та більшістю набраних голосів у мажоритарній частині.
Очевидно, що якісний склад ВР у підсумку проведення виборів за такою системою може тільки погіршитись, бо перемогти у вдвічі порівняно з мажоритарною системою збільшених округах більш здатні виключно дуже заможні люди, а 5 % бар’єр зменшить кількість партій, що розподілятимуть 225 місць у ВР за пропорційним принципом. Тож не дивно, що цей законопроект внесено від ПР і партій, що в неї вливаються, та примкнувшого до них,  КПУшниного Мартинюка.

9265 – 2:
1 – пропорційна з двох складових: загальна і 30 регіональна з бар'єром у загальній складовій;
2 – партії;
3 – партії нумерованим списком загальним та на його підставі 30 регіональними;
4 – "за" партію і "за" регіональний список тієї ж партії або кандидата із того списку;
5 – ті, чиї регіональні списки здолали 3% бар'єр у порядку кандидатів, визначеному голосуванням у регіональному окрузі та номером у загальному партійному списку.
Навіщо, для якої суспільної користі юридичні мудреці БЮТ і НУ–НС настільки ускладнили звичайнісіньку пропорційну систему? Здається за ради того, аби мати право сказати, що пропонована ними система є кроком до пропорційної системи з відкритими списками. Але крок той настільки ускладнений, що як би у підсумку замість кроку не трапилось падіння і зовсім не тих, на чию нерозумність розраховували автори.

9265– 3:
1 – пропорційна в 27 регіональних округах з бар'єром;
2 – парії і виборчі блоки громадян;
3 – парії і виборчі блоки громадян нумерований список  для  округу з не більш як Кj=(Bj/Bu) *450 кандидатами, де Bj – кількість виборців округу, Bu –кількість виборців в Україні;
4 – "за" одного із кандидатів одного списку чи "проти всіх";
5 – пропорційно набраній кількості голосів серед партій виборчих блоків громадян, які здолали 3 % бар'єр в цілому по Україні.
Маємо ще один шедевр від юридичних мудреців, бажаючих зробити складний крок до пропорційної системи з відкритими списками. Навіщо так відкривати списки, що виборець знов голосуватиме по суті за партію, бо познайомитись із кандидатами списків за час передвиборної агітації не можливо, навіть якщо, кинувши усе, зайнятися тільки цим. І ця система не дає умов для створення закону з простим порядком відклику депутата.

Бачення:
1 – гібридна;
2 – Центральна виборча комісія (ЦВК) – обласними радами і ВР Республіки Крим; інші – ВК з бажаючих позапартійних громадян;
3 – партії списком, з визначенням у ньому для кожного кандидата № округу балотування;
4 – "за" одного із кандидатів або "проти всіх";
5 – той, за кого проголосувало найбільше виборців.
Списки кандидатів для кожного виборця відкриті повністю. Кожен виборець може легко взнати кандидатів свого округу у ВР. Партії, аби не принижувати себе, не включають до свого списку нероб і нездар, бо такі виграти вибори в окрузі нездатні. Така виборча система дає можливість створити простий і дієвий закон про відклик депутата і запровадити його одночасно з законом про вибори. Все це створює умови для безкінечного покращання якості депутатського корпусу ВР.

Таким чином, бачимо, що за позитивний, а тим більше позитивний сталий розвиток країни, сучасні наші слуги не дбають. Тож наш лозунг має буди таким: "Оберемо собі нових, кращих слуг, які дбатимуть про сталий позитивний розвиток країни"! Тепер вже очевидно, що зробити це ми зможемо тільки за гібридної виборчої системи. Отже вимагаємо проведення виборів за гібридною виборчою системою усіма доступними засобами. Доб'ємось того, і буде нам щастя.
Вперше опубліковано:  27 октября 2011, http://blogs.korrespondent.net/blog/users/3250282-scho-deputaty-nam-hotuuit

Комментариев нет:

Отправить комментарий