ДАВАЙ МІНЯТИСЯ!
Тема зміни конституції знов опинилася у центрі політичних подій в Україні. Маємо:
1. Напрацювання Конституційної Асамблеї під орудою Л. М. Кравчука;
2. Порівняльну таблицю положень чинної Конституції України і пропонованих «Батьківщиною» і «Ударом» (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10201671950426596&set=a.10201671949826581.1073741844.1414642146&type=1&theater);
3. Пропозиції Компартії України, її фракції у Верховній Раді України щодо можливих змін до Конституції України (http://www.kpu.ua/propozicii-kompartii-ukraini-ii-frakcii-u-verxovnij-radi-ukraini-shhodo-mozhlivix-zmin-do-konstitucii-ukraini/);
4. Вимоги суспільства змінити систему правління так, аби: «слуги народу» з начальників над народом перетворилися на слуг народу; чинне законодавство повинно не сприяти корупції, а приборкувати її; системи обрання та відклику депутатів і чиновників повинні бути дієвим механізмом контролю з боку народу за курсом розвитку країни і за ефективністю відбору до органів влади найбільш професійних і високоморальних фахівців.
1. Напрацювання Конституційної Асамблеї під орудою Л. М. Кравчука;
2. Порівняльну таблицю положень чинної Конституції України і пропонованих «Батьківщиною» і «Ударом» (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10201671950426596&set=a.10201671949826581.1073741844.1414642146&type=1&theater);
3. Пропозиції Компартії України, її фракції у Верховній Раді України щодо можливих змін до Конституції України (http://www.kpu.ua/propozicii-kompartii-ukraini-ii-frakcii-u-verxovnij-radi-ukraini-shhodo-mozhlivix-zmin-do-konstitucii-ukraini/);
4. Вимоги суспільства змінити систему правління так, аби: «слуги народу» з начальників над народом перетворилися на слуг народу; чинне законодавство повинно не сприяти корупції, а приборкувати її; системи обрання та відклику депутатів і чиновників повинні бути дієвим механізмом контролю з боку народу за курсом розвитку країни і за ефективністю відбору до органів влади найбільш професійних і високоморальних фахівців.
Але
наскільки пункти 1. – 3. відповідають пункту 4.? Це питання має бути
цікавим не лише теоретикам суспільствознавства, оскільки відповідь на
нього визначає не тільки наміри впливових політичних партій України, а
ще й перспективи виходу України з сьогоднішньої кризи на шлях
позитивного сталого розвитку. Саме тому, переважна більшість громадян
України повинна пильно вдивлятися в намагання політиків змінити
Конституцію України, аби своєчасно не допустити таких змін, які будуть
корисні тільки політикам, та постійно тиснути на останніх, аби вони
змінами Конституції України задовольняли в першу чергу вимоги
суспільства мати таку систему правління, яку визначено в пункті 4.
Сьогодні
ПР намагається або зберегти незмінною Конституцію України, або змінити
її на більш пристойного вигляду варіант від Конституційної асамблеї. Але
і те, і інше не задовольняє жодної із зазначених у пункті 4. вимог
суспільства, що веде до радикалізації дій учасників сьогоднішнього
Майдану, або до його повторення в майбутньому у більш радикальному
вигляді.
Реалізація
наміру «опозиції» повернутися до Конституції України 2004року сама по
собі не тільки не втілює необхідну суспільству систему правління, а
навіть не досягає мети – захистити учасників Майдану від свавілля
президента з безмежними повноваженнями, бо не міняється не склад, не
зміст діяльності ВРУ і уряду. Тому таке повернення має сенс лише з
одночасним запровадженням в життя до дня голосування на дострокових
виборах ВРУ і президента гібридної виборчої системи обрання депутатів,
закону про відклик депутатів і обрання та відклику суддів народом.
Підписання угоди між ПР, «Батьківщиною», «Ударом», «Свободою» і КПУ про
проведення зазначених дострокових виборів в останню неділю жовтня цього
року та виконання зазначених запроваджень могло б стати початком
припинення сучасного протистояння народу і влади. І таке припинення
дійсно не мало б негативних наслідків для учасників майдану.
Пропозиції
КПУ в переважній більшості такі ж недоречні, як і вона сама в сучасних
умовах. Коли на користь запровадження власних пропозицій вона не здатна
навести жодного аргументу, крім резонерських – он в успішних країнах
таке є – то заперечити можна не менш резонерським – а он не менш
розвинені країни, де такого не має. А головне, що лише окремі їх
пропозиції мають щось спільне з вимогами суспільства.
Таким
чином, жодна з впливових політичних партій України сьогодні навіть не
намагається процес зміни Конституції України спрямувати в річище потреб
суспільства. Але та з них, яка підніме знамено боротьби за підписання і
виконання зазначеної угоди, матиме величезну підтримку переважної
більшості громадян.
Звичайно,
що зміни Конституції України, які необхідно здійснити, до дня
голосування на дострокових виборах ВРУ і президента, не є достатніми,
аби Україна почала рух шляхом позитивного сталого розвитку. Але маємо
Програмний Маніфест Майдану (нова редакція
http://blogs.korrespondent.net/users/blog/ansokolov/a130136) і проект
«Конституція України»
(http://blogs.korrespondent.net/users/blog/ansokolov/a39694),
які містять зміни Конституції України такі, що є достатніми, аби
Україна впевнено крокувала шляхом позитивного сталого розвитку. Тож,
ходімо через демократизацію до свободи, заможності і впевненості у
завтрашньому дні!
Вперше опубліковано: 11 февраля 2014, http://blogs.korrespondent.net/blog/users/3325983-dyki-tantsi-navkolo-konstytutsii
Комментариев нет:
Отправить комментарий